Co pracodawcy powinni wiedzieć, aby zapobiegać molestowaniu seksualnemu w wirtualnym miejscu pracy?

Nawet jeśli pracownik wirtualnego biura może pracować w domu w bieliźnie, rozgłaszanie tego faktu współpracownikom jest rzadko, jeśli w ogóle, właściwe. W miarę jak wirtualne biura stają się coraz bardziej powszechne w świecie biznesu, pracodawcy stają przed nowymi i wyjątkowymi problemami związanymi z zatrudnieniem w wirtualnym miejscu pracy.

Oprócz zapewnienia, że pracownicy zachowają produktywność podczas telepracy, pracodawcy muszą upewnić się, że wirtualne środowisko pracy nie narazi ich na odpowiedzialność z tytułu pozwów pracowniczych. Częstym problemem w wirtualnych środowiskach biurowych jest molestowanie seksualne. Zaskakująco, nawet nie-ludzcy wirtualni asystenci spotykają się z alarmującą ilością przypadków molestowania seksualnego.

Uczyń szkolenie w zakresie molestowania seksualnego obowiązkowym

Nawet jeśli Twoi pracownicy nigdy nie spotkają się poza biurem, w wirtualnym środowisku biurowym, szkolenie pracowników na temat tego, co stanowi molestowanie seksualne jest tak samo ważne. Szkolenie z zakresu molestowania seksualnego powinno zawierać wyjaśnienie specjalnie dostosowanej polityki Twojego wirtualnego biura. W zależności od rodzaju technologii używanej przez Twoją firmę i pracowników, Twoje zasady mogą się różnić co jest, a co nie jest odpowiednie.

W środowisku wirtualnym pomocne może być edukowanie pracowników w zakresie korzystania z różnych sposobów komunikacji, takich jak wiadomości tekstowe, komunikatory internetowe, poczta elektroniczna, wiadomości w mediach społecznościowych, czat wideo i staromodny telefon. Na przykład, jeśli jeden z pracowników wielokrotnie dzwoni do współpracownika za pośrednictwem wideo, podczas gdy wystarczyłby tekst lub wiadomość błyskawiczna, może to być powodem do niepokoju.

Możliwość monitorowania komunikacji pracowników

Na szczęście dla pracodawców, większość komunikacji między współpracownikami w wirtualnych biurach odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej lub jakiejś formy pisemnego czatu. Jeśli pracodawca użyje odpowiedniego sprzętu lub oprogramowania, będzie w stanie dokładniej monitorować komunikację pracowników.

Pracodawcy powinni mieć na uwadze, że aktywne monitorowanie komunikacji pracowników może prowadzić do braku zaufania pracowników wobec kierownictwa. Jednakże, przeglądanie komunikacji pracownika po zdarzeniu może szybko potwierdzić skargę i umożliwić podjęcie szybkich działań. Zamiast mieć oczy i uszy współpracowników w pobliżu, aby potwierdzić skargi, jak to ma miejsce w normalnym środowisku biurowym, wirtualne biuro może polegać na zapisie elektronicznym.

Zapewnij jasne mechanizmy raportowania

W normalnym środowisku biurowym większość pracowników wie, że może podejść do działu kadr i złożyć skargę. Jednak w wirtualnym środowisku biurowym pracownicy mogą nie wiedzieć, jak zgłosić molestowanie lub inne skargi. Zapewnienie jasnego mechanizmu zgłaszania może pomóc firmie zidentyfikować i zaradzić molestowaniu seksualnemu. Ponadto, firmy, które zachęcają ofiary do zgłaszania się, wysyłają jasny sygnał napastnikom, że skargi ofiar zostaną wysłuchane i rozpatrzone.

Napisz komentarz