Czy Twój Program Partnerski Online jest używany do prania brudnych pieniędzy?

E-commerce może być niesamowity. Za pomocą kilku prostych kliknięć, mały biznes może być online w ciągu kilku minut, sprzedając produkty i usługi na całym świecie. Jednakże, jeśli chodzi o stosunkowo nowy obszar marketingu afiliacyjnego online, firmy muszą uważać na schematy prania brudnych pieniędzy, które wykorzystują te programy.

Programy marketingu afiliacyjnego zachęcają strony trzecie do prowadzenia odpłatnej działalności marketingowej. Niektóre programy partnerskie płacą stronom trzecim nawet 50 do 80 procent, gdy polecony klient dokona zakupu. Te programy o wysokim procencie są szczególnie podatne na schematy prania brudnych pieniędzy, zwłaszcza jeśli zakup dotyczy przedmiotu, który można odsprzedać. Jeżeli płacisz innym za marketing afiliacyjny, ścisłe monitorowanie oznak prania pieniędzy powinno być wliczone w twoje koszty prowadzenia działalności.

Jak działa pranie pieniędzy w afiliacji?

Jeśli chodzi o pranie brudnych pieniędzy, przestępcy zasadniczo próbują zamienić źle zarobione dolary w legalnie uzyskany dochód. Istnieje wiele różnych sposobów, w jaki przestępcy mogą to zrobić. Programy marketingu afiliacyjnego mogą umożliwić pranie pieniędzy, gdy nielegalna transakcja jest przeprowadzana za pośrednictwem programu partnerskiego. Zasadniczo, programy marketingu afiliacyjnego są tanim i łatwym sposobem prania pieniędzy dla przestępców.

Na przykład, dealer narkotyków może założyć legalną stronę internetową promującą określony produkt. Zamiast przyjmować gotówkę za sprzedaż narkotyków, dealer sprawia, że klienci używają jego linku partnerskiego do zakupu promowanego przez niego produktu, zarabiając w ten sposób legalny procent od sprzedaży. W ten sposób dealer narkotyków uzyskuje legalny dochód z programu partnerskiego.

Czy moja firma może być pociągnięta do odpowiedzialności za pranie brudnych pieniędzy przez afiliantów?

Jeżeli Twoja firma jest współwinna operacji prania brudnych pieniędzy, to tak, Twoja firma, a potencjalnie także inni właściciele, kierownicy i pracownicy, mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej. Może być trudno udowodnić, że firma była świadoma operacji prania pieniędzy wykorzystującej jej program marketingu afiliacyjnego, ale istnieją pewne rażące czerwone flagi, które nawet właściciele małych firm powinni być w stanie wykryć. Niektóre oczywiste znaki to:

Jeśli wiele zamówień od jednego lub kilku partnerów jest wysyłanych na ten sam adres.
Jeśli ten sam partner jest powiązany z wieloma regularnymi zamówieniami przy użyciu tego samego adresu i metody zakupu.
Jeśli zakupy są dokonywane na przedmioty, które nie zostaną odebrane, takie jak aktywa cyfrowe lub inne przedmioty niematerialne.

Chociaż każdy z powyższych przypadków może być powiązany z normalnymi konsumentami, są to łatwe do zauważenia znaki, które powinny zaalarmować właściciela firmy, aby przyjrzał się działalności swojego partnera. Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli Twoja firma oferuje program marketingu afiliacyjnego o wysokim procencie (ponad 50 procent), może być wskazane przeznaczenie wszelkich zysków związanych z programem na wynajęcie profesjonalistów w celu stworzenia systemów i procedur monitorowania, aby upewnić się, że Twoja firma nie zostanie wplątana w schemat prania brudnych pieniędzy.

Napisz komentarz